Część danych w zakładce Profil zawodowy dotycząca przebiegu studiów i uzyskanych dyplomów jest pobierana bezpośrednio z systemu USOS (dot. Uczelni korzystających z USOS). Pozostałe dane trzeba uzupełnić samodzielnie.
Dzięki uzupełnieniu zakładki Profil zawodowy możesz:
Warto dokładnie opisać i aktualizować dane w profilu szczególnie:
Kompetencje to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postaw. Odpowiednio ukształtowane kompetencje pozwalają pracownikom realizować zadania zawodowe na wymaganym poziomie.
Opis kompetencji przygotowany został na podstawie Modelu Kompetencji Zawodowych opracowanego przez Biuro Karier UMK Toruń. Model Kompetencji Zawodowych składa się z sześciu podstawowych grup kompetencji. Wewnątrz grup znajdują się po cztery kluczowe kompetencje opisujące:
POTENCJAŁ |
Kompetencje opisujące przede wszystkim sposób myślenia, a więc poszukiwania i gromadzenia danych, analizowania informacji, wyciągania wniosków, a także komunikowania ich do otoczenia.
|
MOTYWACJA
|
Grupa kompetencji odnosząca się w pierwszej kolejności do czynników motywujących do działania oraz do stopnia zaangażowania w realizowane zadania, determinująca dlaczego i z jaką intensywnością człowiek jest skłonny pracować.
|
ODPORNOŚĆ
|
Kompetencje określające zdolność jednostki do pracy w trudnych warunkach pod wpływem szeroko rozumianego stresu (związanego zarówno z czynnikami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi, w tym tymi związanymi z relacjami społecznymi).
|
NARZĘDZIA |
Pula kompetencji koncentrująca się na stopniu wykorzystania pewnych metod i narzędzi, służących podniesieniu sprawności pracy (zaplanowaniu czasu, zorganizowaniu pracy, skoordynowaniu zadań) i osiąganiu złożonych celów przy pomocy zespołu (delegowanie, zarządzanie).
|
ZADANIA |
Kompetencje opisujące sposób realizacji powierzonych zadań, a więc orientacji na osiąganie celów i jakość efektów pracy.
|
LUDZIE |
Grupa kompetencji mówiąca o tym, jak dany człowiek współpracuje z innymi, buduje i korzysta z relacji międzyludzkich w trakcie realizacji celów biznesowych.
|
MOBILIZOWANIE INNYCH |
Umiejętne motywowanie współpracowników do zwiększania wysiłku i osiągania założonych celów. |
MYŚLENIE ANALITYCZNE |
Dostrzeganie wielu aspektów rzeczywistości, efektywna praca z dużą ilością różnych informacji, dostrzeganie zależności oraz wyciąganie wiarygodnych wniosków z posiadanych danych. |
NASTAWIENIE BIZNESOWE |
Poszukiwanie szans biznesowych i podejmowanie decyzji, wiążących się z ryzykiem i ukierunkowanych na dochodowość przedsięwzięć w oparciu o aktualną wiedzę na temat rynku i konkurencji oraz skalkulowane ryzyko. |
ODPORNOŚĆ NA STRES |
Efektywne działanie w trudnych warunkach (natłok pracy, presja czasu, konflikt, wysokie wymagania). |
ORGANIZACJA PRACY |
Zarządzanie swoim czasem oraz organizowanie swojej pracy w sposób zaplanowany, usystematyzowany i pozwalający na osiągnięcie zamierzonych celów. |
ORIENTACJA NA CEL |
Wytrwałe dążenie do realizowania celów firmy poprzez realizowanie celów indywidualnych (stanowiska) i osiągania jak najlepszych wyników poprzez planowanie, konstruktywne podejście do problemów oraz szukanie możliwości przekraczania założonych celów. |
ORIENTACJA NA KLIENTA |
Znajomość i rozumienie potrzeb klientów, spełnianie, a także przekraczanie ich oczekiwań. W razie potrzeby aktywne poszukiwanie i zdobywanie nowych klientów dla organizacji. |
PLANOWANIE i KOORDYNOWANIE |
Jasne określanie priorytetów i zadań wszystkich członków zespołu oraz ich konsekwentne koordynowanie poprzez podział złożonych zadań na etapy, określanie potrzeb, a także zapewnienie odpowiednich środków i wsparcia w realizacji. |
PRACA ZESPOŁOWA |
Nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałej i produktywnej współpracy z innymi pracownikami. |
PROFESJONALIZM I ETYKA |
Budowanie wiarygodności własnej i organizacji poprzez podejmowane działań zgodnych z wyznawanymi normami etycznymi i wartościami firmy oraz przyjętymi standardami pracy. |
SAMODZIELNOŚĆ |
Zdolność do w pełni samodzielnego realizowania uzgodnionych celów, w tym do podejmowania niezbędnych decyzji. |
SUMIENNOŚĆ I DOKŁADNOŚĆ |
Nastawienie na jak najlepsze wykonywanie każdej czynności, dbanie o szczegóły i wysoką jakość efektów pracy (produktów, usług etc). |
UCZENIE I SZKOLENIE |
gotowość i umiejętność skutecznego przekazywania innym posiadanej wiedzy oraz dzielenia się z nimi swoimi doświadczeniami. |
WYTRWAŁOŚĆ I KONSEKWENCJA |
Terminowe i konsekwentne realizowanie powierzonych zadań, także trudnych i monotonnych. |
ZAANGAŻOWANIE |
Aktywne działanie i wykazywanie się inicjatywą, determinacja do pokonywania trudności i gotowość do poświęceń w razie potrzeby. |
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM |
Tworzenie i zarządzanie zespołami, rozumienie ich potrzeb oraz mobilizowanie ich do jak najefektywniejszego działania. |
Pobierz definicje kompetencji zawodowych w wersji PDF.
Kompetencje zawodowe oceń w skali 1-3, gdzie:
Kończąc studia Twoje kompetencje najpewniej można określić na poziomie 1 lub 2. Poziom ekspercki osiągany jest zazwyczaj po pewnym czasie aktywności zawodowej. Charakteryzuje osoby, które posiadają w pełni rozwiniętą kompetencję, a dodatkowo pomagają innym w jej doskonaleniu.