Students / alumni reading room

Qualifications and professional competences
"Są dwa rodzaje wiedzy: kiedy posiadamy wiedzę w jakimś przedmiocie lub wiemy, gdzie znaleźć potrzebne informacje." Cytat Johnsona dobrze obrazuje jedną z podstawowych dychotomii istotną dla współczesnych specjalistów do zarządzania zasobami ludzkimi: qualifications -competences.
qualifications | competences | professional development
Recruitment savoir-vivre
In formal situations, which definitely is a job interview, you should strictly and clearly follow defined rules, the ignorance of which, or deliberate non-application, causes damage to our professional image.
recruitment | job interview
Interests in the CV
Po co interests w CV? To pytanie często zadawane przez studentów podczas spotkań z doradcą zawodowym. I rzeczywiście, na pierwszy rzut oka założenie, zgodnie z którym przyszły pracodawca powinien interesować się tylko naszymi kwalifikacjami, ma sens. Niemniej o tym, jakimi jesteśmy pracownikami decyduje nie tylko to co potrafimy i jaką posiadamy wiedzę, ale też to jakimi jesteśmy ludźmi.
CV | competences | interests
Negocjacje warunków w przyszłym miejscu pracy
Negocjacje warunków zatrudnienia należą do trudniejszych momentów procesu rekrutacji. Możesz nie mieć pewności, jak duża jest konkurencja na danym etapie procesu rekrutacyjnego i jak Ty plasujesz się pośród innych kandydatów. Najprawdopodobniej nie wiesz, jak wygląda praca w tym zespole, a może nawet przedsiębiorstwie lub branży.

Wskazujemy kilka elementów, które mogą okazać się pomocne podczas rozmów o warunkach w nowym miejscu pracy.
rekrutacja | rozmowa kwalifikacyjna | wynagrodzenie
Żyj odważnie, czyli 10 sposobów, jak przejść przez zmiany
„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Te słowa wypowiedział Heraklit z Efezu, który był greckim filozofem żyjącym w czasach p.n.e. pasjonującym się koncepcją zmiany jako centralnego elementu świata. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować się i przejść przez zmiany.
zmiana | odwaga
10 kroków od gadania do rozmawiania
Artykuł przedstawia proces komunikacji, by łatwiej było nam porozumieć się z otoczeniem. Pozwala zrozumieć, ze każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby, oczekiwania, wyznaje inne wartości, a mimo to, jeśli chcemy możemy porozumieć się z drugim człowiekiem rozwijając empatię, elastyczność, umiejętność mówienia, słuchania itd.
kompetencje miękkie | komunikacja | relacje
Akceptuj i działaj, czyli 15 skutecznych metod radzenia sobie ze stresem i emocjami
Stres towarzyszy nam w codziennych życiu, także pandemia i koronawirus przyczyniły się do nasilenia naszych stanów emocjonalnych, więc warto poznać różne techniki i pracować nad zmianami swojego stylu życia, by czerpać z niego jak najwięcej radości, żyć w równowadze, zachowując spokój w trudnych chwilach. Dzięki temu artykułowi poznasz różne metody radzenia sobie ze stresem i emocjami.
stres | styl życia | emocje